İzleyiciler

25 Şubat 2015 Çarşamba

ev yapımı wrap sling -DIY



Selam millet.  Anne oldum ya, annesel ve bebeksel şeyler paylaşacağım birazcık affınıza sığınarak :) Çünkü bazen kafama takılan şeyleri internette aradığımda beni tatmin eden açıklamalar bulamıyorum.  O yüzden ben yazayım da belki arayanlar benim deneyimimi kendilerine daha yakın bulurlar dedim.

Son dönemlerin havalı(!) anneleri bebeklerini giyiyorlar. :) evet bebek giymek deyimi çok hoşuma gitti.  Bunu da wrap sling denen aslında bi kumaş parçasından başka bi numarası olmayan, sadece değişik bağlama şekilleriyle bebeklerini daha rahat taşıyıp, çocuk da, kariyerde yapabilme imkanı sağlayan kumaşla yapıyorlar. Aslında nineler tarlada bağda bahçede evde ve bilimum heryerde çalışırken bebelerini sırtlarına bağlarlar ya o işte bu wrap sling. Eskilerin deyimiyle belek.

Ev yapımı wrap slinge gelelim. Malzememiz 60cm e 5 metre likralı sağlam ve terletmeyen bir kumaş. Bitti.

Yenidoğanın anne karnındaki rahatlığını sağlayan, kokusunu duyup kalp atışını duyduğu bağlama şekli de şöyle. .



İşte bu kadar :) 

Bence kullanın. Çünkü meğer bebek anne karnında on iki ay kalmalıymış, ancak fiziksel olarak sığamadığı için kalan üç ayı dışarda ama anne karnındaymış gibi tamamlamalıymış. Bu belek de bu iş için çok uygunmuş. Gazı varsa uykusu yoksa gerçekten rahat ediyor bebek. Dolayısıyla anne de rahat ediyor. :)

Görüşmek üzere 

17 yorum:

  1. Tebrik ederim.Allah anali babali saglikli bir sekilde buyutmeyi nasip etsin.benim kizim cok aglayan bir bebekti.hic bilemedm boyle bir yontem denemyi.kim bilir belki ikinci bebekte kullanirm bu guzel fikri tabiii ki nasipte varsa.koklayin bebisinizi bol bol.sutunuzle kalin(eskilerin lohusa hanimlara ayrilirken boyle soylemesi cok hosuma gider de)sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sütünüzle kalın gerçekten annelerin en duymak istedikleri dileklerden biri, bir diğeri de gazsız günler olmalı sanırım:) allah inşallah size bi bebek daha verir de ağladığı için değil beraber hoş vakit geçirmek için kullanırsınız. Sevgiler bizden.

      Sil
  2. süpermiş,tebrik ederim.Keşke emir küçükken görseymişim bunu:)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Uzerinden biraz zaman geçmiş ama şuan ben de kendim yapmak istiyorum. Likrali kumaşta esneme oldu mu ya da bebek agırlasınca baglama da zorluk. Likra konusunda kafam biraz karısık da tam bilemedim nasıl bir kumaş almalı. Sizinki süper görünüyor. Maşallah size :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :) kumaş jarse. bi sıkıntı yaşamadım. Aşırı esneyen bi kumaş almamalısın zaten. Esneklikten kastım örneğin bir kot kumaşı kadar sert olmayan demek. Bu kumaş sadece öne bağlamak için yalnız sırta bağlarsan sarkar, önde bi sıkıntı yok. Sağlıcakla kullanın :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, ben de wrap sling kendim yapmak istiyorum. Ancak kumaş bulmakta biraz güçlük çektim. Siz kumaşı nereden aldınız? Çünkü jarse deyince genel de terletecek yapıda kumaşlar gösteriyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kumaşı herhangi bi kumaşçıdan aldım. Jarse naylon içeren bi kumaş ve azıcık terletiyor evet. Deneyimledikçe daha iyi gördüm. Fakat kış döneminde kullandığım için sorun olmadı. Zaten yaz döneminde pamuklu hava alan kumaşları daha çok tercih etmelisiniz. Yada jakarlı dokuma kumaşı tavsiye edebilirim. Jarseyi esnekliğ açısından kullanmıştım. Şimdi esnemeyen jakar dokuma alıp deneyeceğim. Bununla ilgili yeni bi yazı yazmayı düşünüyorum. Umarım sorunuzu cavaplayabilmişimdir :)

      Sil
  6. Merhaba,bildigimiz pamuklu penye kumasla olmazmi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Çok fazla esneyebilir bir süre sonra sarkma yapabilir gevşeyebilir. Çünkü penye çok yumuşak bir kumaş. Penyeye göre daha kalın bi kumaş tercih ederseniz daha rahat edersiniz.

      Sil
  7. Ayyy bence bu sling, çocuğun karnından çıktığına pişman olup içeri sokmaya çalışanlar için :)(: ŞAka bi yana, çocuğun altını değiştirmek istediğimizde bi daha nasıl sökecez, ben sökerken çocuğu düşürürüm yaa :)(: yine de ellerinize ve emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebek anne karnındayken anne de Bebek de daha rahatmış bu bi gerçek ama yine de her şeye değer :)) bebeği yukarı doğru kaldırdığınızda çıkartabilirsiniz zaten kumaş esnediği için bi sorun olmaz. Ama tekrar koymak istediğinizde yeniden bağlama ihtiyacı hissedebilirsiniz, gevşek durabilir çünkü.

      Sil
  8. pamuklu interlok kumaş

    YanıtlaSil
  9. Acaba 10 aylığa kadar kullanabilir miyim siz ne derseniz bir kullanan olarak

    YanıtlaSil
  10. Acaba kaç ayına kadar kullanabiliriz bunu

    YanıtlaSil
  11. Acaba kaç ayına kadar kullanabiliriz bunu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kusura bakmayın mesajınızı geç gördüm. Bebeğin kilosuna göre değişiyor. Esnek bir yapıya sahip olduğu için bence en fazla 7. Ayına kadar kullanılabilir. Daha fazlasında sarkma yapıyor, bebek de siz de rahat edemiyorsunuz. 7. Aydan sonra dokuma kumaşa geçersiniz.

      Sil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news