İzleyiciler

30 Kasım 2013 Cumartesi

hanim dilendi bey begendi

                           
geçen yıl bu vakitler örüyordum bu battaniyeyi. her gün bir parça. nişanlım askere gittiği gün başlamıştım. askerlik bittiğinde de bitecekti battaniyem güya. teskere battaniyesi :)  toplamda 150 parça örmem gerekiyordu.130 parça ördükten sonra şöyle kabaca bir hesap yaptık arkadaşımla. aman allahım, duvardan duvara, metrelerce bitmek bilmeyen bi battaniye oluyor. bizde eni 9, boyu 13 tane olmak üzere 117 parçayla bu işi bitirelim dedik. ben motifleri ördüm annecaazım sağ olsun birleştirdi. ama ne zaman taaaa bundan 1 ay öncesinde.birde etrafını çevirdi, dolma delikle, kolları kopa kopa. cınım binim  :) 


                                     

 bütün ipler eskilerden kalma. yeni aldığım ip, şu her motifin etrafını dolaştığım mor ip. diğerleri eski kazaklarımızın ipleri. kimisi benim, kimisi kardeşimin. bu modelin adı da 'hanım dilendi bey beğendi'ymiş. herhalde rengarenk iplerden yapılınca öyle denmiş. ben sevdim bu ismi. battaniyemi de sevdim. :)


3 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık, bu ebatta örmek kolay iş değil, şahane duruyor, iyi günlerde kullanın... :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. sabırla koruk helva olur derler, sabrettim ördüm bende. :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık Meronimo. anılarla dolu bir battaniye olmuş... :)

    YanıtlaSil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news