İzleyiciler

23 Mart 2014 Pazar

eskiler...

 
  evde yapılacak güzel etkinliklerden biri de fotoğraflara bakmak. eskileri kurcalamak, anıları hatırlamak, bazen gülmek bazen hüzünlenmek... bizde annemle öyle yaptık. fotoğraf kutusunu döktük ortaya, seçip seçip anıları tazeledik. daha doğrusu annem tazeledi. çünkü onun çocuukluk gençlik yıllarına gittik. siyah beyaz fotoğraflarına baktık. fotoğrafa bilgisayar ekranından değil de ele alıp bakması daha güzel oluyormuş. bir kez daha anladım bugün. ben de çıkartacağım artık fotoğraları.

birde eskiden poz sayısı sınırlı olunca daha özenli çekilirmiş fotoğraflar. ailecek giyinilir, süslenilir gidilirmiş stüdyolara. şimdi vırt zırt fotoğraf.. bazen dönüp bakmıyoruz bile. elbette teknolojinin çok faydası var ama sanki insan anı olsun diye değil de sırf çekmek için çekiyor gibi geliyor bana. yada ben bugün çok duygusalım:)


eskileri dinlemek çok hoşuma gidiyor. türk filmlerini hatırlatıyor bana. hani şu emel sayın , tarık akan, zeki alasya, metin akpınar'ın falan oynadığı 'yalancı yarim ' diye bir film vardı ya, işte oradaki piknik sahnesini izledikçe, sanki annemin anlattığı piknikleri uzaktan izliyormuşum, dayımın, dedemin gençliklerini görüyormuşum gibi oluyor.  ya da 'gülen gözler' filminde kız kardeşlerin 'beterin beteri var' şarkısını söylemeleri, teyzelerimin gençliklerini görüyormuşum hissi veriyor bana.. ne komik dimi :)



tanıyamadığım anneannemin yüzünü fotoğraflardan görüp, adını taşıdığım kadının, hangi teyzeme daha çok benzediğini çıkarmaya çalıştım. cumhuriyetçi, aydın  dedemin, cumhuriyet gazetesi arşivini, toprak evleri yıkılıp yerine ruhsuz ve çok katlı ev yaptırmak zorundu kaldığı zaman, gözyaşlarıyla nasıl atmak zorunda kalışını dinlerken bende hüzünlendim. neyse ki daktilosu, memleketin ilk telefonu ve emektar dikiş makinesi bende. onları da bir ara fotoğraflayacağım. 


 

bu güzel biblo takı kutusu da canım yengeciğimin. o hepimizin, bütün kuzenlerimin annesi..  görünce size de göstermek istedim.

işte tarihten sayfalar.. canlarımızmız, ailelerimizin kıymetini bilelim, onları kaybetmeden elbette.. herkese mutlu anılar biriktirebileceği güzel günler dilerim  :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news