İzleyiciler

30 Aralık 2016 Cuma

Pekmezli zencefilli kurabiye 🍪


Geldi çattı yine zencefilli kurabiye zamanları. İki yıl önce de yapıp burada paylaşmıştım. Tarifi kitchen in red bloğundan almıştım. Bu sene de aynı tarif ama bu sefer buraya yazmak istedim. O zamanlar kardeşimle yapmıştık bu sene oğlumla yaptık. Hey gidi zaman.. gün gelecek torunlarımla yapacağım elbet :)

Malzemeler (malzemeleri temel olarak veriyorum ben, dileyen arttırıp eksiltebilir. Sonuçta ben bi aşçı değilim :))
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı pekmez
Bir tatlı kaşığı tarçın
Bir tatlı kaşığı zencefil
Üç yemek kaşığı tereyağ (bence tereyağ çok daha güzel lezzet veriyor margarin yerine tereyağ kullanın)
Bir yumurta sarısı
İsteyen vanilya da koyabilir.
Aldığı kadar un. (Çok sert olunca kadar koymuyoruz tabi ki :) yumuşak ve yağlı bir hamur olacak)
Hepsini karıştırıp yoğurup yaklaşık bir cm kalınlığında açıp kalıplarla kesiyoruz.
Çok çok önemli not!! Şakın ha fırında çok fazla tutmayın, yoksa benimkiler gibi diş kıran kurabiyeleriniz olur. On dakika yeterli. 160- 170 derecede.














Herkese afiyet olsun 😋

2 yorum:

  1. Canım benim eline sağlık tamda kurabiye tarifi ararken iyi denk geldi yarın ilk iş benim sarı paşaya bu kuarbiyeyi yapmak olacak. Bu arada bloğunu yeni gördüm artık takipteyim 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can'ım benim yapın yiyin inşallah beğenirsiniz. Afiyet olsun şimdiden, sarı paşamı da öptüm 😘

      Sil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news