İzleyiciler

19 Ağustos 2014 Salı

pratik pizza



Çokkk kolay.  Vallahi hemen deneyin derim. Sevdiklerinizi aynı masanın etrafına toplayacak, atıştırmalık hem de ev yapımı, sağlıklı bir pizza. Kardeş benim fırınım yok, yada var ama üstünde bir sürü ıvır zıvır var, onları indirmesi yemek yapmaktan zor,  açamam diyorsanız sorun yok,  çözüm var.  Bu pizza tavada da pişebilir. Hatta ben bugün ilk defa fırında yaptım. Hep seramik bir tavada yapıyorum. Yalnız içine koyacağım malzemeleri önce hafiften pişiriyorum. Örneğin mantar, iri doğranmış soğan, kırmızı biberi biraz pişiriyorum,  öyle döküyorum hamurun üstüne.   Hemen tarifi veriyorum.

Hamuru için:
#1 yumurta
#Üç kaşık ev yoğurdu ( yoğurdunuzu kendiniz yapın. Ondan sonra hazır yoğurt yiyemeceksiniz :) )
 #Çok az sıvı yağ
#Bir paket kabartma tozu
#Üç fincan un
#birazcık tuz
Kaşıkla karıştırmanız yeterli oluyor. Biraz cıvık bir hamur zaten. Korkmayın. Yağladığımız tepsi yada tavaya hamuru kaşıkla boşaltıyoruz. Elimizi hafifçe unlayıp hamuru bastırıyoruz. Üstüne pizza sosunu sürüyoruz. Ve gerisi sizin damak tadınıza kalmış.
Dikkat!!  Tavada pişirecekseniz ilk iki dakika açık, sonraki sekiz dakika kısık ateşte pişiriyoruz. Elbette kapağı kapalı olacak.

 Pizza sosu:
# iki kaşık ev salçası
# bir kaşık ketçap
#kekik, karabiber


Herkese afiyet olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news