İzleyiciler

15 Ekim 2014 Çarşamba

kuşburnu marmelatı



Kuşburnu marmelatı, ezmesi, püresi, pekmezi artık hangisi söyleniyorsa bilmiyorum ama ben bu lezzeti çok seviyorum.  İlk kez öğrenciyken tokatta haberdar oldum bu şifa kaynağı, harika şeyden. Çoğunlukla da bu civarda varmış zaten amasya, tokat, samsun.. Burada gübüllü de diyorlar. Hatta bu isimde bi köy bile var :) Yapılışı çok zor, baya zahmetli. Ben yapamıyorum ama kasaba halkımız pek iyidir sağolsunlar getirdiler hep.


 Önce dağlardan bayırlardan kuşbunu meyvesi toplanıyor.  Dikenli bir ağacı olduğu için toplaması bile bi eziyet. Sonra yıkanıyor. Sonra haşlanıyor,  ezilip iki üç tur çok ince delikli eleklerden geçiriliyor. Çünkü içinde de dikenler var.



 Daha sonra şeker katılıp kazanlarda, odun ateşinde kaynatılıyor. Ve hazır kuşburnu ezmemiz.. Bu kadar zahmete değecek bir tat. Hazır olarak fabrikalarda yapılanlar da satılıyor ama bu emeğin karşılında aldığınız lezzeti almanız mümkün değil.  O yüzden gerçeğini yemek istiyorsanız bana buyurup geleceksiniz :) sonra da benim gibi kaşık kaşık yiyeceksiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news