İzleyiciler

28 Ekim 2014 Salı

hastayım hasta çorbam tasta


Havaların gel giti hasta etti beni. İlaç da kullanamıyorum. Ama ilaç gibi bir çorba yaptım. Tavuk suyuna, sebzeli, zencefilli hasta çorbası. 



Malzemeler: havuç, patates, soğan, biber birer tane olmak üzere sıvı yağda kavrulur. Yarım çay bardağı şehriyeyi, üç bardak tavuk suyu ve bir bardak suyu ekleyip kaynatıyoruz. Meyanesini de bir yumurta, üç kaşık yoğurt, bir kaşık unu çırparak hazırlıyoruz. Kaynattığımız çorbadan üç beş kepçe alıp meyaneyi ılıştırıp, seyreltip çorbaya ekliyoruz. Toz zencefil, (tazesi yoktu, varsa sebzeleri kavururken koyablirsiniz.) Karabiber kırmızı biber nane tuz ekleyip kaynatmaya devam ediyoruz. En son maydanoz doğranıp eklenir ve ocaktan alınır. Limonla sıcak sıcak içilir ve umarım iyileştirir.


4 yorum:

  1. İkinize de sifa olur insAllah ellerine saglik. İnsanin mutfaginin olmasi ne guzell dimi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbetteeeee hatta bu çorbayı yaparken mutfaksız günlerim geldi aklıma :))

      Sil
  2. geçmişler olsun meronimo! şifa olsun bu çorbada sana..
    sevgiler,

    YanıtlaSil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news