İzleyiciler

28 Nisan 2014 Pazartesi

kardeşim mi gelmiş?



geçen hafta bu zamanlar kardeşimle vakit geçiriyordum ne güzel.. elmalı turtamızı yiyip, sohbet ediyorduk. vizelerini bitirip tatil hakkını benim yanımda kulandı kardeşceezim. burası bir kasaba olduğu ve hafta içi çalıştığım için harika bir tatil yaptıramadık kendisine. ama havanın elverdiği ölçüde pikniğe gittik, güzel kahvaltılar hazırladım. yürüyüş yaptık. kasabamızın eski kütüphanesinde fi tarihinden kalma kitapları inceledik, demirbaşa kayıtlı harika ahşap sandalyelere ve yer yer boyası dökülmüş dolaplara hayret ve 'ne kadar da güzeeeeeelll!' çığlıkları arasında baktık. zaten görevli beyden sözü aldım. demirbaştan düşer düşmez o güzel sandalyeleri bana verecek. yalnız dolapları vermesi için bir şartı var; bir kitaplık yaptırmam..


şunun güzelliğine bakar mısınız... ağliciim şimdi..



gelirken birde ev hediyesi getirmiş öğrenci haline bakmadan.. şu görmüş olduğunuz harika yastıklar. english home' dan. zevkimi de iyi bilir. kuzenimiz hasretle beraber seçmişler. bir de vazo var ama onu daha sonra buralarda mor kır çiçekleri açtığında bir kaç çiçeğe kıyıp, koparıp, o şekilde göstermek istiyorum. 

aslında çiçek fotoğrafları koymak istiyorum ben de. her yer papatya. ama içim elvermiyor onları koparmaya. bir iki günlük zevk için hayatlarını ellerinden almak istemiyorum.  bence çiçekler çimlerin üstünde daha güzeller :)


birde fotoshop programı indirdim telefonuma. allahım ne ayrıntılar, ne efektler.. oynamadan duramıyorum fotoğraflarla. biraz abartmışım sanırım buralarda.. :)

neyse gelelim bu güzel elmalı turta tarifine..

malzemeler:
100g tereyağ yada yumuşak margarin
4 yemek kaşığı yoğurt
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 yumurta
aldığı kadar un

hamuru yoğuruyoruz. yumuşak bir hamur olacak. daha sonra 2-3 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
bu arada 3 büyük elmayı küp küp doğrayıp istediğiniz ölçüde şeker ( ben üç yemek kaşığı kullandım. çünkü hamurunu daha az şekerli seviyorum. bu yüzden hamuruna daha az şeker koyup burda bir parça arttırdım. bir de elmanız ekşi ise daha fazla şeker kullanın. ama bana sorarsanız mayhoş bir tat daha hoş oluyor. yanında dondurma da olacağı için...) ile az biraz da tereyağı ya da margarinle pişiriyoruz. çok abartmayın. zaten fırına da girecek, orada da pişecek. en sonunda da biraz tarçın, iç harcımızı da böylece tamamlamış oluyoruz.

hamur dinlendikten sonra küçük bir parça hamuru bir kenara ayırıyoruz. (üzerine kafes yapiciiz) diğer hamuru merdane yardımıyla turta kabımızın büyüklüğünde açalım. turta kalıbını yağlayıp unladıktan sonra hamuru yerleştirelim. birkaç çatal darbesi ile hamuru delelim. iç harcını döküp ayırdığımız hamur ile kafes yapalım. 180 derece de kızarana kadar pişireliiimm. yanında böğürtlenli-vanilyalı dondurmayı tavsiye ederim. 

afiyetle yiyiniz...



2 yorum:

  1. Ben elmalı şeylere dayanamıyorum😍ellerine sağlık, fotolarla oyna oyna iyidir, güzel olmuş😊😉tarifte kolaymış, kardeşcağızınada selam ettim bura😊😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iletirim selamını. Ben senin fotoğraflarına bayılıyorum. Ferah ve aydınlık.

      Sil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news